اولین کنفرانس خبری دکتر روحانی رییس جمهور منتخب (9)

یزدفردا :حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران پس از پیروزی در انتخابات، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه، افزود: این جلسه به شما تعلق دارد و من کوتاه سخن می‌گویم تا شما سوالات‌تان را بپرسید.

رییس‌جمهور منتخب ملت ایران در برابر پرسش خبرنگار رادیو مبنی بر اینکه "آیا به صورت ثابت و فصلی خواهان این هستید که از طریق رادیو با مردم صحبت کنید؟" پاسخ داد: گفت‌وگو با مردم یک فخر و افتخار برای ما و دولت خدمتگزار است. تلاش می‌کنیم تا از طریق رسانه ملی در مقاطع مختلف با مردم عزیز حرف بزنیم و گزارش بدهیم.

رییس جمهور منتخب تمام مردم هستم

حسن روحانی رییس جمهور منتخب ملت ایران در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه شرق مبنی بر این‌که آقایان خاتمی و هاشمی از جمله کسانی بودند که از شما در جریان انتخابات پیروی کردند و شما چگونه مطالبات اصلاح‌طلبان از جمله احزاب اصلاح‌طلب را پیگیری می‌کنید و در زمینه‌ای فراهم می‌کنید که آنها بتوانند باردیگر فعالیت خود را آغاز کنند، گفت: اولا این نکته را بگویم که من از همه کسانی که از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم، سپاسگزارم، از تمام جناح‌ها، احزاب و شخصیت‌هایی که حمایت کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. قبلا نیز این کار را کرده و اکنون نیز این کار را انجام می‌دهم ،ولی باید این نکته را توجه داشت که من از امروز رییس جمهور منتخب تمام مردم هستم و وظیفه دارم به خواست و نظر همه مردم ایران توجه کنم و تلاش خواهم کرد که به همه خواسته‌ها و مطالبات به حق همه مردم، احزاب و گروه‌ها توجه داشته و در این راستا حرکت کنم.

وی با بیان این‌که دولت همواره نیازمند حمایت مستمر مردم است و با تاکید بر این‌که من امیدوارم و این دولت، واقعا دولت امید خواهد بود، گفت: باید به خواسته‌های قانونی احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها توجه کرد به خواست همه مردم توجه کرد و در راستای تحقق این موضوع نقش مردم بسیار موثر است و باید آنها نیز در صحنه باشند و من تلاش خواهم کرد که خود نیز در این راستا حرکت کنم.

روحانی با بیان این‌که به عنوان رییس جمهور منتخب اجرای قانون اساسی را وظیفه خود می‌دانم و ان‌شاءالله به این عهدی که بسته‌ام پایبند خواهم بود، گفت: در راستای اجرای قانون اساسی به خصوص فصل سوم آن تلاش خواهم کرد.

خبرنگار آنا آخرین خبرنگاری بود که از روحانی سوال پرسید، وی از رییس‌جمهور منتخب ملت ایران در مورد دانشگاه‌ها و اهمیت توجه به دانشگاه‌ها از نظر علمی پرسید که روحانی در پاسخ،‌ یادآورشد: ما تلاش می‌کنیم که کیفیت دانشگاه‌های دولتی را بالا ببریم.

روحانی همچنین با اشاره به اهمیت رابطه دانشگاه با صنعت و دیگر بخش‌ها، گفت: ما تلاش می‌کنیم به نحوی اقدامات انجام شود که دانشجویان بتوانند بعد از پایان تحصیلات خود به مشاغل مورد نظر خود دست پیدا کنند و در این مشاغل مشغول به کار شوند.

انجمن روزنامه نگاران و برنامه برای ورزش کشور

خبرنگار روزنامه شرق پیش از صحبت‌های خود با تبریک به روحانی به خاطر انتخاب شدن از سوی مردم، گفت: ان‌شاءالله در دولت شما شاهد بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به عنوان یک نهاد مدنی باشیم که مورد تشویق خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حاضر در این مراسم واقع شد.

در ادامه این نشست خبری، خبرنگار کیهان ورزشی با اشاره به مشکلاتی که در سیستم نظام باشگاهداری در ایران وجود دارد، از روحانی پرسید که شما برنامه‌ای برای حل این مشکلات دارید؟ که روحانی در پاسخ گفت: اولا من در اینجا چون بحث ورزش شد، آرزوی موفقیت برای تیم ملی ایران را دارم (تشویق حضار).

وی با اشاره به اهمیت ورزش و علاقه‌ای که جوانان و مردم به ورزش دارند،تصریح کرد: نواقص زیادی در این بخش وجود دارد که در برنامه‌ای که از سوی دولت تدبیر و امید ارائه شده، یک بخش آن در مورد ورزش است و مباحثی در این ارتباط مطرح شده است.

روحانی افزود: قول می‌دهم مساله ورزش را نه تنها به عنوان بحث فقط ورزش، بلکه به عنوان سلامت جامعه، نشاط جامعه و همچنین به عنوان غرور ملی مورد توجه قرار دهم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا